Veel gestelde vragen

Op deze pagina vindt u de meest gestelde vragen en antwoorden. Staat u vraag er niet bij dan kunt u  ons bellen op 06-33755340 of via het in te vullen contactformulier.

 

 

* Ik heb geen indicatie, kan ik dan toch bij jullie terecht?

Ook zonder indicatie kunt u bij ons terecht, u kunt er dan voor kiezen om particuliere hulp af te nemen. 
 
 
Indien u een indicatie heeft gekregen van de gemeente voor het ontvangen van huishoudelijke hulp, dan betaalt u alleen de eigen bijdrage. De eigen bijdrage wordt vastgesteld door de gemeente en is afhankelijk van uw inkomen, de gezinssamenstelling en het aantal uren dat u hulp ontvangt. De eigen bijdrage wordt iedere 4 weken met u verrekend door het CAK (Centraal Administratie Kantoor). Voor vragen m.b.t. uw eigen bijdrage kunt u het beste contact opnemen met het CAK via 0800 – 1925.

 

Indien u particuliere hulp afneemt zijn de kosten € 16,50 per uur. Wij incasseren deze kosten iedere 4 weken van uw rekening. Dit bedrag is inclusief vervanging bij ziekte, dus wanneer uw hulp ziek is, zorgen wij voor vervanging, zonder extra kosten.

* Ik heb al zorg, maar wil graag overstappen, kan dat?

In veel gevallen kunt u heel gemakkelijk samen met uw hulp overstappen naar onze organisatie. Neem vrijblijvend contact met ons op via contactformulier.

* Heb ik inspraak in wanneer de hulp komt?

Jazeker. Wij zoeken een hulp die op de door u gewenste dag(en) en tijdstip kan komen. Het is natuurlijk wel zo dat hoe meer dagen u beschikbaar bent, hoe makkelijker wij een hulp kunnen vinden. Vervolgens spreekt u met uw hulp de vaste dagen en tijden af.

* Ik zou graag meer uren zorg willen hebben kan dat?

Indien u een indicatie heeft voor het ontvangen van zorg of huishoudelijke hulp, dan kunt u contact opnemen met de gemeente of het wijkteam voor het aanvragen van meer uren. Indien u particuliere hulp afneemt, kunt u de uren altijd verhogen. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op via: 06-33755340 of via het contact formulier

* Wat moet ik doen als ik de medewerker niet kan ontvangen op de afgesproken dag?

U kunt dit het beste met uw Zorg Nissewaard afstemmen, misschien kan hij/zij op een andere dag bij u komen? Het is wel belangrijk dat u de hulp uiterlijk 24 uur van te voren afzegt.

* Wat als de hulp ziek is?

Wanneer uw vaste hulp ziek is, dan zorgt Zorg Nissewaard voor een vervangende hulp.

* Wat als de mijn hulp schade veroorzaakt?


Zorg Nissewaard heeft namens alle hulpen collectief een verzekering voor aansprakelijkheid afgesloten. U kunt hier een beroep op doen als uw eigen verzekering de schade niet dekt. Er geldt een eigen risico van € 125,- per gebeurtenis.

Werkt uw hulp als ZZP’er?
Iedere ZZP hulp heeft een eigen bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering waar eventuele schade die veroorzaakt wordt tijdens zijn/haar werk verhaald kan worden.

* Ik ga verhuizen, wat moet ik doen?

Het is belangrijk dat u altijd aan ons doorgeeft als u gaat verhuizen.

Als u een indicatie heeft via de gemeente, dan kan een verhuizing invloed hebben op uw indicatie. U dient de WMO afdeling van de gemeente op de hoogte te stellen en ons te informeren, zodat u achteraf niet voor verrassingen komt te staan.

* Ik heb een klacht, en nu?

Wij vinden het belangrijk dat u tevreden bent over onze dienstverlening en over uw zorg en/of huishoudelijke hulp. Mocht u toch een klacht hebben, dan willen we u vragen om dit altijd eerst te bespreken met uw hulp of met één van onze medewerkers van Zorg Nissewaard. Hiervoor kunt u bellen naar 06-33755340.